Τετάρτη 28 Μαρτίου 2012

Σιμιγδαλένιος χαλβάς


Περιγραφή:
Ποιος δεν ξέρει και δεν έχει δοκιμάσει χαλβά σιμιγδαλένιο, ειδικά την περίοδο της νηστείας. Αν θέλετε δοκιμάστε και την παρακάτω συνταγή.

Υλικά:
2 φλιτζάνια σιμιγδάλι χονδρό
1 και 1/4 του φλιτζανιού λάδι ( ηλιέλαιο ή ελαιόλαδο)
1 φλιτζάνι αμυγδαλόψιχα ασπρισμένη ή καρύδια (εγώ έβαλα αμύγδαλα)
2 φλιτζάνια ζάχαρη
6 φλιτζάνια νερό
1 ξυλάκι κανέλα
4 γαρίφαλα
κανέλα σε σκόνη

Εκτέλεση:
  1. Σε μια μέτρια κατσαρόλα βάζουμε το νερό, τη ζάχαρη, το ξυλάκι κανέλας και τα γαρίφαλα. Τα αφήνουμε να πάρουν μια βράση σε μέτρια φωτιά. Βράζουμε για 6 - 7 λεπτά, μέχρι να φτιάξουμε ένα μέτριο σιρόπι.
    Σε μια μεγάλη κατσαρόλα βάζουμε το λάδι και το σιμιγδάλι και τα ζεσταίνουμε σε μέτρια προς χαμηλή φωτιά, ανακατεύοντας διαρκώς με μια ξύλινη κουτάλα, για να μην κολλήσει το σιμιγδάλι. Το καβουρδίζουμε για 5 - 6 λεπτά ή μέχρι να δούμε ότι παίρνει ένα χρυσαφί χρώμα.
  2. Ρίχνουμε τα αμύγδαλα και συνεχίζουμε το καβούρδισα για 1 - 2 λεπτά, ανακατεύοντας με την ξύλινη κουτάλα.
  3. Αποσύρουμε την κατσαρόλα από τη φωτιά και προσθέτουμε σταδιακά το σιρόπι (από το οποίο έχουμε αφαιρέσει το ξυλάκι κανέλας και τα γαρίφαλα), συνεχίζοντας να ανακατεύουμε με την ξύλινη κουτάλα. Εδώ θέλει πολύ προσοχή να μην καούμε.
  4. Βάζουμε ξανά την κατσαρόλα σε χαμηλή φωτιά και συνεχίζουμε να ανακατεύουμε. Ο χαλβάς είναι έτοιμος όταν απορροφηθεί η υγρασία που έχει, δηλαδή, όταν ανακατεύουμε και ξεκολλάει από τα τοιχώματα της κατσαρόλας και φαίνονται καθαρά οι αυλακώσεις που δημιουργεί η κουτάλα κατά το ανακάτεμα. Θέλει λίγη προσοχή εδώ, να μην βιαστούμε να κλείσουμε την φωτιά και λασπώσει ο χαλβάς.
  5. Όταν είναι έτοιμος, τον αποσύρουμε από την φωτιά και σκεπάζουμε την κατσαρόλα με μια καθαρή πετσέτα για λίγα λεπτά.
  6. Μετά αδειάζουμε τον χαλβά στην φόρμα. Εγώ ξεχώρισα λίγο από τον χαλβά και σε αυτόν πρόσθεσα κανέλα σε σκόνη και τον ανακάτεψα για να γίνει πιο σκούρος. Στην φόρμα άδειασα το μισό χαλβά (από τον “πολύ” χαλβά που κράτησα, τον ανοιχτόχρωμο) και τον έστρωσα στην φόρμα, μετά από πάνω έβαλα τον σκούρο χαλβά με την κανέλα και μετά από πάνω τον υπόλοιπο ανοιχτόχρωμο χαλβά.
  7. Αφήνουμε τον χαλβά στην φόρμα, μέχρι να κρυώσει καλά και μετά τον ξεφορμάρουμε σε μια πιατέλα και τον πασπαλίζουμε με λίγη κανέλα.
Λίγα μυστικά ακόμα:
Θέλει πολύ προσοχή να μην καούμε κατά τα διαστήματα που ο χαλβάς μας κοχλάζει κατά την παρασκευή του.
Για λάδι έχω χρησιμοποιήσει ελαιόλαδο και ηλιέλαιο, με το ελαιόλαδο γίνεται πιο βαρύς σε σχέση με το ηλιέλαιο. Επίσης πιο βαρύς γίνεται όσο περισσότερο καβουρδίσουμε το σιμιγδάλι και όσα περισσότερα γαρύφαλλα και κανέλα βάλουμε.
Blog Widget by LinkWithin

18 σχόλια:

  1. Από ΤΑ αγαπημένα μου γλυκά... Τέλειος!!!
    Την καλημέρα μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αγαπημένο γλυκό για την περίοδο της νηστείας και όχι μόνο! Νόστιμο και αρωματικό!
    Φιλιά Έλενα, καλό μεσημέρι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ποιον δεν αρέσει ο χαλβάς Ερμιόνη; Πολλά φιλιά και καλό απόγευμα!

      Διαγραφή
  3. Τον λατρεύω, μπορώ να τον φάς ολόκληρο στην καθισιά μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λίλα, εγώ δεν νομίζω ολόκληρο στην καθισιά, αλλά λίγο λίγο σε μια μέρα μπορεί... Πολλά φιλιά! Καλό απόγευμα!

      Διαγραφή
  4. Απαντήσεις
    1. ‘Ερη με δυο λέξεις τον περιέγραψες απόλυτα. Πολλά φιλιά και καλό απόγευμα!

      Διαγραφή
  5. Αυτή τη στιγμή θα έτρωγα ένα κομμάτι με τον καφέ μου.Χάρηκα που σε βρήκα.Ωραίο blog!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ Άννα, πάρε όσα κομμάτια θέλεις. Πολλά φιλιά και καλό απόγευμα!

      Διαγραφή
  6. Λιτό και πανέμορφο!
    Ωραία η ιδέα με την κόκκινη γραμμή της κανέλας. Του έδωσε χάρη και στυλ.
    Εύγε Έλενα.

    Ζ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Ζαμπία. Πολλά φιλιά και καλό απόγευμα!!!

      Διαγραφή
  7. Kαλησπέρα Ελενάκι μου! σήμερα έκανες ένα από τα αγαπημένα μου παραδοσιακά γλυκάκια γι'αυτό και θα κεραστώ! δοκίμασέ το και με φυστίκια καμιά φορά, του ταιριάζει πολύ! φιλάκια πολλάαααααα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πέλα πάρε όσα κομμάτια θέλεις. Την επόμενη φορά θα ακολουθήσω την συμβουλή σου και θα βάλω φιστίκια. Πολλά φιλιά και καλό απόγευμα!!!

      Διαγραφή
  8. Αγαπημένο γλυκό. Το τρώω όλο μόνη μου !
    Τώρα για την νηστεία είναι ότι πρέπει.
    Το διακόσμησες πολύ ωραία.

    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Μάριον και εγώ λίγο λίγο το τρώω όλο μόνη μου, γι’ αυτό όταν φτιάχνω γλυκά που μου αρέσουν φροντίζω να τα μοιράζομαι.... Πολλά φιλιά και καλό απόγευμα!!!

      Διαγραφή
  9. Σκίζει από εμφάνιση κ βάζω στοίχημα θα έχει τέλεια γεύση! Μου βαλες ιδέες τώρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ, να είσαι καλά. Πολλά φιλιά και την καλημέρα μου!

      Διαγραφή